Regen, regen, regen - of toch niet? - Reisverslag uit Dallington, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen - of toch niet? - Reisverslag uit Dallington, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen - of toch niet?

Blijf op de hoogte en volg Gunther

28 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dallington

Het nieuws in Nederland wordt vandaag mede gedomineerd door, jawel, "regen". Code oranje is afgegeven, vliegtuigen mogen niet vertrekken, auto's dobberen in het water en mensen peddelen al zwemmend met luchtbedden door de straten. Ook lezen we dat het noodweer in Zuid-Oost Engeland heeft toegeslagen: blikseminslag, hevige regenval, hagel en overstromingen in Londen en in de graafschappen Sussex en Wessex.

Huh? Maar daar wonen wij op dit moment. En wij hebben vandaag geen regen gehad. Hoe dat kan?? Toch waren we dicht in de buurt van Londen, namelijk bij Windsor Castle. Het vakantieverblijf (wellicht hebben ze er meer) van de Engelse Royal Family. Gebouwd enige jaren nadat Willem de Veroveraar in 1066 de eerste Normandische koning van Engeland was geworden. Nogal bijzonder aan zo'n oud kasteel is dat het er nog zo goed bijligt. Je kunt er zowaar echt nog in wonen (niet slecht voor een tweede woning), hoewel we de kamers van Elizabeth en Philip niet mochten zien. Misschien omdat ze er zelf ook waren, want de vlag hing in top. We werden overigens welkom geheten door hun (inmiddels ook al bejaarde) zoon Charles, via de audio rondleiding dan, maar bijna echt.

Windsor Castle was het eerste kasteel op deze vakantie, maar waarschijnlijk niet het laatste. Sterker nog, we zitten deze week zelf ook in een kasteel. Ze noemen het een bijgebouw, maar een heuse cottage uit de 17e eeuw met drie slaapkamers, waarvan 1 een echte torenkamer ( de slaapkamer van Daan, zie de foto), een eigen zwembad én tennisbaan vinden wij het toch meer een kasteel. In tegenstelling tot Windsor Castle (er zijn overigens nog wat meer kleine verschillen) ligt het wel echt in 'the middle of nowhere'. Het dichtstbijzijnde dorpje (nou ja, een paar huizen vlak bij elkaar) is ruim 3 km. bij ons vandaan. Maar gelukkig wel een echte Engelse pub.

De tennisbaan en het zwembad hebben we gisteren meteen uitgeprobeerd. De tennisbaan heeft een betonnen ondergrond en is niet meer helemaal egaal. Sterker nog, als je pech hebt (of geluk, hangt er maar net van af of je de bal net geslagen hebt) gaat de bal alle kanten op behalve degene die je verwacht. Maar dat mag de pret uiteraard niet drukken. Zoals het een Engelse wedstrijd betaamt, werd hij keurig onderbroken door een regenbui. Hier niet net als bij Wimbledon meteen een tent op de baan, maar wij spelen dan ook niet op gras. Na de korte regenpauze kon de wedstrijd gelukkig snel afgemaakt worden, zodat we mochten afkoelen in het zwembad. Gelukkig wel lekker zwemmen in een zwembad, zoals het hoort en niet op straat.

• 29 Juli 2014 - 08:15

Jeanine:

Wow, bleef steken op torenkamer! Helemaal leuk!

• 29 Juli 2014 - 11:11

Rob:

Is die hele toren alleen voor Daan?

• 29 Juli 2014 - 17:28

Gerrit Hoffman:

Hallo Engeland

Fijn dat jullie het goed maken daar over de plas.
    Hier is het nog vollop zomer met 27 o en benauwd .
    De regen is ons tot heden toe bespaard gebleven maar nu is het weer raak in Limburg en vooral zuid limboland.
    Groetjes oma & opa.

• 31 Juli 2014 - 10:50

Tessa:

Heeft Daan al zijn haren laten groeien.(Rapunzel-style) ;)