Alweer op het strand - Reisverslag uit Shanklin, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Alweer op het strand - Reisverslag uit Shanklin, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Alweer op het strand

Blijf op de hoogte en volg Gunther

25 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Shanklin

Als ik dit verslag schrijf is het vrijdagmiddag, iets na twaalven. We liggen afwisselend in de zee en op het strand van Shanklin (eindelijk een echt zandstrand). Nadat we eerder deze week al naar de stranden zijn geweest bij Ventnor, Freshwater, Bembridge en Steephill Cove. Ofwel, behoorlijk veel strand in een week, zeker voor ons. Maar ja, wat wil je met temperaturen van iedere dag 30 graden of meer? Wat we ons vooraf ook hadden voorgesteld van Engeland, dit zeker niet!

Betekent dit dat we verder niet veel doen? Nou, nee dat ook weer niet. Tussen de honderden tv-zenders zit er gelukkig ook één waar de Tour de France op uitgezonden wordt, dus Luuk hoeft niets te missen van Nibalu, Mollema, Ten Dam en alle andere. Daan is inmiddels erg verdiept in het eerste boek van The Killing (nadat we de DVD-serie thuis al gekeken hebben). Dinsdagavond hebben we met z'n vieren rondom Brighstone gewandeld,langs klimbomen, watervallen en de zee. Woensdag- en donderdagochtend hebben Ellen en ik beide keren zo'n 10 kilometer gewandeld rondom Bembridge (woensdag) en Godshill (donderdag). Erg mooi, maar ook vermoeiend door het flink glooiende landschap en de hitte (niet zo vreemd, want aan het einde gisteren bleek het 35 graden te zijn).

Morgenochtend gaan we het eiland weer verlaten, op weg naar Dallington in East-Sussex. Maar eerst hier nog een dag genieten. Daan wil vanavond nog erg graag gaan eten bij The Spyglass Inn (vanavond met live muziek) en na afloop voor de laatste keer nog heerlijk zitten voor ons appartement, met uitzicht op zee & (hopelijk weer) zelfgemaakte cocktails van 'bartender' Ellen.

• 25 Juli 2014 - 13:56

André:

Volgend jaar naar Groenland?

• 25 Juli 2014 - 19:23

Frans Bollen:

Klinkt allemaal niet verkeerd. Wel boffen om met dit weer daar te zijn. Engeland heeft namelijk ook andere weertypes! Blijft toch een geweldig mooi glooiend land met leuke bouwstijlen. Ik weet niet of je daar ook de sfeer van Morse of Barneby hebt, maar het zal best mooi zijn. Hier liften wij mee met jullie mooie weer. Ik heb de hele week hard geschilderd. Het begint er allemaal best heel mooi uit te zien. Ik wist niet dat we zo'n mooi huis hadden. Jullie veel plezier op je nieuwe honk.
    Groet, Frans