De (juiste) tijd voor vakantie is weer voorbij - Reisverslag uit Hollingbourne, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu De (juiste) tijd voor vakantie is weer voorbij - Reisverslag uit Hollingbourne, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

De (juiste) tijd voor vakantie is weer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Gunther

08 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hollingbourne

Wie kent er niet het verhaal van het eendje Bommes? Het kleine eendje gaat ondanks de waarschuwing van Moeder Eend op onderzoek uit, verdwaalt, wordt bang voor de wereld om zich heen, maar gelukkig wordt hij dan weer gevonden door zijn moeder. Ons laatste huisje ligt aan een vijver waarin zo'n 20 eenden zitten. Zodra we 's ochtends buiten komen, komen ze al kwakend en waggelend naar ons toe in de hoop dat ze iets te eten krijgen. Dat lukt ze iedere dag weer als we even later buiten gaan ontbijten. Een van de eenden heeft maar één goed pootje om op te lopen/waggelen, het andere hangt er maar wat bij. Dat zorgt er dan weer wel voor dat hij van ons extra brood krijgt. En als we hem roepen, roepen we Bommes. Overigens hebben we niet alleen eenden, maar ook volop kippen, koeien in de wei naast ons en verschillende eekhoorntjes bij de beukenboom (én een zwembad!).

En dat zwembad hebben we deze week weer meerdere keren kunnen gebruiken. Gisteren afwisselend met, de enige keer deze vakantie (wel heel vaak Machiavelli), het spelen van de Kolonisten van Catan (Luuk :)) , nog een wandeling in de natuur van Zuid-Oost Engeland en 's avonds een kort bezoek aan Tenterden (ter herinnering aan een schoolvakantie van Ellen van 28 jaar geleden). Toen we woensdagochtend wakker werden, regende het zowaar. Dit hebben we opgelost met het afkijken van de tweede serie van de Killing (zodat iedereen 's nachts tenminste weer kon slapen). Daarna was het droog en konden we gelukkig weer naar buiten (zwemmen, wandelen, etc.).

En dat leidt dan vanzelf tot de laatste dag van de vakantie, morgen gaan we weer via Dover met de boot terug naar Duinkerken. Vandaar zijn we nog een dag naar Londen geweest. Te beginnen met de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace, waar het al vroeg rijen dik stond. Volgens ons boekje was de wisseling om 11.30 uur, maar ons boekje (en niet alleen dat van ons) had het blijkbaar verkeerd. Want in augustus is de wisseling van de wacht alleen op oneven dagen. Dan maar snel naar een paar 'standaard' hoogtepunten in de buurt, zoals de Big Ben en Westminster Abby. Omdat we met z'n allen vonden dat het in dit deel van Londen wel erg druk was, zijn we vervolgens de juiste tijd gaan zoeken in Greenwich: de Greenwich Mean Time. En inderdaad hier was het een stuk rustiger. Wel weer een erg leuke wijk, een mooi park (Londen heeft er vele) én een restaurant van Jamie Oliver. Deze dag Londen hebben we afgesloten met een boottocht over de Thames, die ons naar Soho en Chinatown bracht. Vervolgens met de metro en de trein terug naar huis en naar ....
Bommes!

• 09 Augustus 2014 - 11:07

Gerrit Hoffmanm:

Hoi Engeland .
    Ja het is weer voorbij zo is het nu een maal tijd van komen en tijd van gaan.
    Maar jullie kunnen terug zien op een hele mooie vakantie.
    En nu maar weer volop aan de bak .
    Doe de groeten aan bommes ook al heb ik hem nog nooit gezien of ontmoet.

Gr .gerrit