Van Barcelona, Sitges en Torres - Reisverslag uit Segur de Calafell, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Van Barcelona, Sitges en Torres - Reisverslag uit Segur de Calafell, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Van Barcelona, Sitges en Torres

Blijf op de hoogte en volg Gunther

31 Juli 2015 | Spanje, Segur de Calafell

Dionysos is in de Griekse mythologie de god van de wijn, de vruchtbaarheid, het leven, de dans, het plezier en de extase. Ofwel, niet verkeerd allemaal. Maar ook prominent aanwezig tijdens onze rondleiding vandaag bij de wijnfamilie Torres. Én dit is weer de favoriete wijn van Rob en Tessa, ons reisgezelschap in deze eerste week, en zo is de cirkel weer rond.

Ons reisgezelschap dat overigens vanochtend is vertrokken naar hun volgende bestemming. En daarmee zijn Luuk & Daan weer samen over, nadat ze bijna een week lang in en om het zwembad, gezamenlijk spelend op de schermpjes en op het strand de beste vrienden waren met Famke & Tom. Maar ook zijn we onze gidsen van deze eerste week kwijt, die al vaker in deze omgeving geweest zijn. Zo zijn we afgelopen zondag naar Barcelona geweest, met name het gedeelte aan de zee, La Barcelonetta. De afgelopen jaren is dat gebied geweldig ontwikkeld, met veel strand, vertier en restaurants. En als onze gidsen tevreden zijn over een restaurant, dan komen ze daar trouw terug. Hier is dat El Rey de Gamba (1 & 2!?). Vooral de hoeveelheid vis die je op je bord krijgt is overweldigend. Na een mooie wandeling over de boulevard, gaan we ruim na 22.00 uur weer op huis aan. Vrij vervelend als dan pas blijkt dat de hoofdingang van de parkeergarage om 22.00 sluit. Gelukkig blijft de achteringang iets langer open ...

En gisteren zijn we naar Sitges geweest, een andere regelmatig bezochte plaats. En ook hier wederom een vertrouwd restaurant, La Oca. Met foto's van vele Nederlandse voetbalsterren van Barcelona aan de muur, hoewel van Bommel vreemd genoeg ontbreekt. Maar toch vooral bekend van de kippen aan het spit: erg vet, maar wel lekker. Sitges zelf is vooral bekend als de bekendste vakantiebestemming in Spanje voor homo's. Of het nu komt omdat we er vrij vroeg op de dag zijn, omdat het af en toe regent of omdat morgen de Gay Pride in Amsterdam is, heel erg druk is het niet.

Ten slotte nog even terug naar de rondleiding bij Bodega Torres. Ook hier is het niet zo druk. Eerst zitten we met slechts 1 koppel uit Zweden in een grote filmzaal (met Nederlandse oortjes!). Daarna een rondtocht in een toeristentreintje (een pretpark is er niks bij) en tenslotte een kleine wijnproeverij. Gelukkig loopt het niet zo uit de hand als we gewend waren op de wijnfeesten en proeverijen met Hemelvaart in Gündersheim, waardoor we ook slechts met 1 fles huiswaarts keren.

Morgen naar de camping in Espot, midden in de Spaanse Pyreneeën.

• 31 Juli 2015 - 19:36

André:

Cocu en Zenden zullen er ook niet hebben gehangen.

• 31 Juli 2015 - 21:18

Cocu stond mooi op de foto, net als bv. Zenden en Ronaldo. Maar ook de pseudo Psv-ers Reiziger en natuurlijk Kluivert; met zijn doelpuntenven assists belangrijk voor het kampioenschap van PSV, welke goals een andere club tekort kwam

• 31 Juli 2015 - 21:18