Schotland, Ierland & Engeland in Spanje - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Schotland, Ierland & Engeland in Spanje - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Schotland, Ierland & Engeland in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Gunther

05 Mei 2015 | Spanje, Playa Blanca

We gaan weer terug naar Nederland, we zitten te wachten op ons vliegtuig. Het zal wel een overgang worden als we het nieuws mogen geloven: storm, regen & hagel. Dat lijkt toch wel heel ver weg als je hier in het mooie weer zit. Maar er zijn ook leuke dingen aan teruggaan. Volgens Lisanne & Eline in ieder geval dat ze hun vader weer zien én goede WiFi (in die volgorde, zekerheidshalve nog even nagevraagd).

Gisteren waren we ook al bij het vliegveld. En niet omdat we ons een dag vergist hadden. Er loopt tussen het vliegveld en de zee een wandelpad, waar de vliegtuigen heel dicht over je heen komen bij het landen. Volgens de reisgids nergens zo dichtbij als hier. Eerder deze week waren we hier ook al kort, nadat we hadden geprobeerd te shoppen in de hoofdstad Arrecife. Toen stonden we echter aan de verkeerde kant van het pad, nu dus niet. Het is even wachten, maar dan worden we beloond, inderdaad héél dichtbij, mooi om te zien! Omdat we toch in de buurt zijn, ook nog even in Puerto del Carmen geweest. Net lang genoeg om te zien dat het hier een stuk toeristischer is dan Playa Blanca. Iedereen was voorstander om de middag verder bij het zwembad door te brengen.

Vervolgens gisterenavond voor de laatste keer naar het centrum van Playa Blanca geweest. Voor de dames (alledrie deze keer) de laatste mogelijkheid om de kledingvoorraad aan te vullen & cadeautjes te kopen. De laatste haltes tenslotte waren de vertrouwde karaokebar & Ierse pub. Wederom de microfoon ter hand genomen voor Sweet Caroline én I would walk 500 miles. En wederom (gelukkig voor iedereen) geen publiek. In de Ierse Pub werd het laatste nummer ook nog, speciaal voor de Schotse aanwezigen, live gespeeld door een Ier met een gitaar die wél kon zingen. Luuk & Daan hebben onze karaoke-avonturen overigens niet meegemaakt, omdat ze in de Pub tv wilde kijken. Met name Daan (?), wilde de laatste frames van het WK-snooker in Sheffield live meemaken (voor wie het nog niet weet: de Engelsman Stuart Bingham heeft met 18-15 gewonnen). Nadat we nog een laatste keer de vertrouwde vakantiespellen hadden gedaan (Graantje de Voorste & Pedaalridders), was de laatste avond op Lanzarote echt voorbij.

Gelukkig zijn we vandaag pas halverwege de middag opgehaald bij het hotel. Zodat we nog uitgebreid afscheid hebben kunnen nemen van het zwembad, de lummelbal helemaal kapot hebben kunnen spelen & de opgedane snookerervaring op de pooltafel in de praktijk hebben kunnen brengen. Ook hier werd duidelijk dat Daan er het meeste van had opgestoken. Bedankt weer voor alle leuke reacties en tot ??