Waterpark & ..... - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Waterpark & ..... - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Waterpark & .....

Blijf op de hoogte en volg Gunther

01 Mei 2015 | Spanje, Playa Blanca

Gisteren stond in het teken van het (jaarlijkse) waterpark. Én de eerste nieuwe activiteit van deze vakantie door toedoen van de nichtjes, maar daarover later meer (eigenlijk liever niet, maar er schijnen foto's van te zijn).

Er is zowaar een waterpark recht tegenover het hotel, dus lekker praktisch. De belangrijkste attracties van Aqualava zijn 5 glijbanen, een wildwaterbaan (met de toepasselijke naam The Lazy River) & een golfslagbad. Vooral de glijbanen zijn populair. Uit eigen ervaring kan ik ze niet alle vijf goed beoordelen (eigenlijk alleen de twee rustigste), maar ik begrijp dat de ene slecht is voor je kont, de andere voor je rug en de derde voor je bil, maar dat mag de pret niet drukken. Het is vooral een wedstrijd welke glijbaan de snelste is, waarbij ook de badmeesters helpen om de wedstrijd te beïnvloeden, door de ene band net iets langer vast te houden dan de andere.

Na het waterpark hebben we nog even aan het zwembad gelegen. Tijdens het 'dirty dancing'-uurtje (zie voor uitleg het verslag van gisteren) wint Eline zowaar een diploma bij het tafeltennissen. Super gedaan!

's Avonds zoals iedere avond weer naar het centrum van Playa Blanca geweest. Het lijkt iedere avond iets drukker en gezelliger geworden. Pas op dag 3 wordt het eerste t-shirt gekocht. Maar de eindbestemming van deze avond is een Engels café, waar de nichtjes héél graag naar toe willen. Vanuit de familie Hoffmann hebben we nog flink ons best gedaan het niet te vinden, maar het lukt Lisanne uiteindelijk toch. En zo staan we binnen in een karaoke-café (!). We hebben nog nauwelijks de verjaardagscocktail van Luuk kunnen bestellen (dat was op z'n verjaardag niet gelukt), of de meiden staan al als volleerde artiesten met ieder een microfoon in hun hand 'Cheerleader' van Omi mee te zingen. Vervolgens wordt Ellen meegetrokken om 'Dancing Queen' mee te zingen, met ondersteuning van Lisanne & Eline. Voor ik het weet is 'Born in the USA' aangevraagd en sta ik voor de eerste keer met een microfoon mee te zingen, gelukkig met Eline als ondersteuning. Een ander geluk is dat er nog geen andere gasten zijn die ons kunnen bewonderen. De vraag blijft echter voor hoelang, want de meiden zijn zo enthousiast: ze willen nog een keer terug. Wordt vervolgd ....

• 01 Mei 2015 - 12:08

Jeanine:

wat had ik dat graag willen zien!

• 01 Mei 2015 - 13:14

Rob:

de volgende keer wil ik graag een filmpje van Born in the USA!

• 01 Mei 2015 - 21:02

Patricia :

Dat filmpje staat al lang op you tube!