Van Una Paloma Blanca tot het kleine café ad haven - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Van Una Paloma Blanca tot het kleine café ad haven - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Van Una Paloma Blanca tot het kleine café ad haven

Blijf op de hoogte en volg Gunther

02 Mei 2015 | Spanje, Playa Blanca

We hebben voor een aantal dagen een auto gehuurd. Op de eerste dag gaan we naar het strand: Papagayo beach. Een verzameling van 5 prachtige baaitjes, waar je alleen via een zandpad van 4 kilometer kunt komen. Er wordt afgeraden met de auto heen te gaan. Wij zijn blijkbaar niet de enige die daar niet naar geluisterd heeft: de parkeerplaatsen staan behoorlijk vol, misschien wel vanwege de vrije dag op 1 mei. Maar niet voor niets: de stranden zijn turquoise blauw-mooi!

's Middags weer terug bij het zwembad aan het hotel. Eline doet zoals gewoonlijk weer mee met de animatie. Vanmiddag is de 'Dirty dancing'-activiteit van de dag: jawel, dansen! Op de tonen van Una Paloma Blanca, maar dan in het (echt) Spaans. Het dansen blijkt echter toch niet zo leuk, vandaar dat Eline snel vraagt of ze naar de naar de wc mag & daar de volgende nummers blijft.

De avond beginnen we met de grote vrijdagavondmarkt in Costa Teguise. Groot blijkt een relatief begrip, maar er worden toch een kettinkjes en magneten "gescoord". De afsluiting is wederom aan de boulevard van Playa Blanca. Dit keer niet de karaokebar, maar (speciaal voor Ellen en mij) de Ierse Pub. Met live muziek, waaronder de Ierse versie van Het kleine café aan de haven (een versie die zeker niet minder mooi is). Zo houden we toch nog een beetje het gevoel met Nederland.