Puglia e Amalfi - Reisverslag uit Patù, Italië van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Puglia e Amalfi - Reisverslag uit Patù, Italië van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Puglia e Amalfi

Blijf op de hoogte en volg Gunther

24 April 2016 | Italië, Patù

De meivakantie is weer aangebroken, in april. Wij behoren bij de gelukkigen die op vakantie mogen. En zoals gebruikelijk voor een planner ook al lang geleden geboekt. Deze keer via Giga-travel, een klein online reisbureau, naar ons vertrouwde Italië. Bijkomend voordeel: het Italiaanse eten voor de kinderen. Verschil met de laatste jaren: zonder Lisanne & Eline. Minder vertrouwd: de locatie in Italië zelf. Nog nooit zijn we verder gekomen dan Rome. Maar nu bijna 700 km verder zuidwaarts in Puglia (zeg maar, de hak van de laars) en volgende week naar de Amalfikust, waarover later uiteraard meer.

Het zuiden van Italië leek ons al wel langer leuk. Maar dan niet in de zomer, want dan is het daar véél te warm. Nee, de meivakantie -met een graad of 25- is daarvoor beter geschikt. Klein probleempje: het wordt volgens de voorspellingen de komende dagen nauwelijks 20 graden. Maar als je dit dan weer legt langs de voorspellingen in Nederland (sneeuw op Koningsdag !?), waarom nog moeilijk doen?

Welke vragen zullen de komende 2 weken op de blog wellicht beantwoord worden? Wie of wat zijn Trulli? Gaan we echt mooiere foto's maken met ons nieuwe toestel? Wat is de invloed van de maffia op onze vakantie? Zal Luuk wederom jarig zijn op vakantie? Wint PSV wederom tijdens onze vakantie met 10-0? Wat is mooier: Toscane of Puglia? En gaan we in Italië wonen als na deze vakantie blijkt dat mijn hoofdpijn over is?
Kortom, allemaal niet heel belangrijk, maar hopelijk vinden jullie het toch leuk. Jullie mogen natuurlijk zelf ook vragen inleveren. Omdat niet alle lezers al over Facebook beschikken (ik noem geen namen, Patricia; nu ja, 1 dan), gaat het nog op de vertrouwde manier via Luukdaan.waarbenik.nu.

Onze reis gisteren verliep overigens voorspoedig: de bus op Schiphol stond al klaar, voordat we de auto hadden weggezet; de rijen voor de balies op Schiphol waren lang, maar wij hadden niemand voor ons; en ook bij de douane waren we er in 10 minuten door. De dringende oproep om 3 uur van te voren aanwezig te zijn bleek dus iets te overdreven. Ruim 2 uur later landden we in het regenachtige Bari, toen snel de auto ophalen, koffers erin om nog een kleine 3 uur te rijden naar Patu. Het echte begin van de vakantie!

• 24 April 2016 - 11:16

Rob:

Veel plezier en ik zie de foto's van de tiramisu wel verschijnen!

• 24 April 2016 - 13:29

DRE LISSE:

Als psv met 10 - 0 van Cambuur wint ben jij van je hoofdpijn af
    en krijg ik het... Veel plezier in Italië!

• 25 April 2016 - 13:35

Cqr Lemmers:

Fijne vakantke

• 25 April 2016 - 14:14

Frans:

Leuk verhaal Gunther. Ben benieuwd of die hoofdpijn nu weggaat. In dat geval wordt het Italië en kun je wel fan worden van een club die echt kan winnen.....

• 26 April 2016 - 20:10

Dyanne:

Veel plezier daar. Hopelijk ontdekken jullie daar net zoveel moois als wij afgelopen zomer. Zowel in Puglia als Campania. En voor wat betreft de sneeuw in NL: vanochtend op de fiets door een sneeuwbui dus ik lees lichtelijk jaloers jullie reisverslag :)
    Groet Dyanne