Als echte pedaalridders naar Bounty Island - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Als echte pedaalridders naar Bounty Island - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Als echte pedaalridders naar Bounty Island

Blijf op de hoogte en volg Gunther

03 Mei 2015 | Spanje, Playa Blanca

Naar Lanzarote ga je voor het mooie weer en om niet al te actief te zijn. Althans de meeste mensen. Er zijn er ook die na een paar dagen luieren wat ongedurig worden en iets actiefs willen gaan doen, ondanks dat de kinderen op voorhand wat minder enthousiast zijn: wij dus.

Het mooiste is dat zodanig te combineren, dat het ook nog leuk lijkt c.q. Is. Boven Lanzarote, een uur rijden, ligt een klein eilandje: Isla Graciosa. Het eiland is volledig beschermd natuurgebied, zonder verharde wegen. Maar wel met de prachtigste stranden. En om daar te komen moet je: fietsen! Meteen als we de haven binnenkomen, staan de fietsverhuurders al klaar. Al snel hebben we zes fietsen en kunnen we vertrekken richting Playa de las Conchas. Een strand zoals uit een film volgens Lisanne. Maar om er te komen moeten we wel eerst een aantal flinke bergen overwinnen. En dat in de volle zon van zo'n 30 graden. Ofwel dat valt niet mee. Vooral Eline heeft het af en toe 'zwaar', zoals ze om de tien seconden zegt. Maar als ze eenmaal door heeft hoe ze moet schakelen, gaat het steeds beter. Als echte pedaalridders (zie waarschijnlijk het volgende verslag) komen we uiteindelijk bij onze bestemming. Helaas hangt er een rode vlag. De golven zijn zo hoog dat we, met de sterke stroming erbij, de zee niet in mogen. Maar bij het begin van de branding is het al leuk genoeg. Na een uur op het strand staan de fietsen ons niet echt vrolijk aan te kijken. Maar ja, we zullen toch terug moeten. Gelukkig lijkt de terugweg wat minder heuvelachtig en zijn we vrij snel weer in Caleta del Sebo. Hier komt de boot ons weer oppikken, nadat we eerst onze energie weer hebben aangevuld met het nodige eten & drinken.

• 03 Mei 2015 - 23:37

Eline :

Het was wel echt heeeell zwaar

• 03 Mei 2015 - 23:37

Eline:

Het fietsen

• 04 Mei 2015 - 19:35

Netty:

Ik begrijp het Eline, daarom gaan we altijd binnendoor als het erg hard waait. Als we uit school komen. Ben wel heel trots op je

• 04 Mei 2015 - 23:29

Oom Arjan:

Ik lach me kapot om jullie avonturen. Een heerlijke vakantie lijkt me. Veel plezier nog en een goede terugreis gewenst.

Groetjes Ome Arjan

• 04 Mei 2015 - 23:59

Ingeborg:

Leuke reisverslagen. Geniet daar met zijn allen.