Vroeg op weg - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Vroeg op weg - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Vroeg op weg

Blijf op de hoogte en volg Gunther

28 April 2015 | Duitsland, Düsseldorf

"Wie weet een volgende keer, de toekomst zal het uitwijzen". Dat was de laatste zin van het reisverslag van de meivakantie in 2014. De eerste keer dat de Lisanne & Eline met ons meegingen op vakantie. En nu zitten we om 05.00 uur te wachten op het vliegveld van Düsseldorf (Eline: eerste keer in Duitsland!). Ofwel, er is dus een volgende keer.

Aan het einde van de vakantie vorig jaar konden we natuurlijk niet weten welke vreselijke periode er aan zat te komen. Na het overlijden van Tanja was er des te meer reden om de nichtjes nog een keer mee te nemen. Maar eigenlijk was het vorig jaar zo leuk, dat het ons sowieso een goed idee leek. Vanaf hun verjaardag in december wisten ze het, dus ze hebben zich ruim van te voren kunnen voorbereiden. Terwijl ik dit schrijf kijk ik uit op het boekje "Hoe overleef ik mijn vakantie in Spanje?". Met die voorbereiding zit het dus wel goed. Want na Portugal vorig jaar, is het nu Playa Blanca op Lanzarote.

Gisteren eerst nog even Koningsdag meegepikt in Nederland. Voor ons in het centrum van Oosterhout (ook wel De Beurs geheten). De meiden mochten op het podium voor het gemeentehuis van Lisse nog een optreden verzorgen: Lisanne met ballet en Eline met streetdance. Daarna heeft Andre ze naar Oosterhout gebracht en afscheid genomen (niet niks, ruim een week alleen!). Omdat we al om 01.30 uur met de auto weg zouden gaan, vroeg naar bed, maar echt veel slaap hebben we niet gehad.

Maar dat mag de pret niet drukken, want we hebben er allemaal heel veel zin in. Vorig jaar hebben we (of misschien beter gezegd ik) een aantal nieuwe ervaringen opgedaan door de meiden. Zo hebben we bijvoorbeeld geleerd dat shoppen ook een onderdeel van een vakantie kan zijn. Of dat een kwartier van te voren aangeven dat we ergens heen gaan toch echt te kort is, als je nog moet douchen, etc. (waarbij mij nog steeds niet helemaal duidelijk is wat dat etc. allemaal mag zijn, maar dat terzijde). Benieuwd wat we dit jaar er bij zullen leren. Ik zal jullie hiervan & van onze andere ervaringen door deze blog weer op de hoogte houden. Tot morgen!

• 28 April 2015 - 08:26

Netty Schipper:

Heel veel plezier allemaal!!! Liefs Netty

• 28 April 2015 - 09:59

Gerrit :

Fijne vakantie allemaal.

En wat overleven in Spanje betreft daar kan ik over meepraten live meegemaakt.

Zodadelijk naar Nistelrode waar korte hosen in aanbieding zijn .

Groetjes uit een koud Gerrewe

• 28 April 2015 - 15:59

Lydia :

Allemaal een heel fijne tijd toegewenst op Lanzarotte dat klinkt voor mij als een plaats voor een verhaal uit een boek!Mooie fotoos maken he!

• 28 April 2015 - 17:24

Rob:

Veel plezier toegewenst vanuit een huisje in Spanje dat jullie heel bekend voor moet komen

• 28 April 2015 - 19:32

Willy Beukers:

Heel fijne vakantie allemaal!!!

• 28 April 2015 - 22:55

Henry & Patries:

Nou heel veel plezier in Lanzarote, maak er weer net zo'n gezellige en leerzame vakantie van als vorig jaar. Wij gaan jullie verhalen weer elke dag lezen!