Engeland of Italië? - Reisverslag uit Ventnor, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Engeland of Italië? - Reisverslag uit Ventnor, Verenigd Koninkrijk van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Engeland of Italië?

Blijf op de hoogte en volg Gunther

23 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ventnor

Het komt wel eens voor dat mensen je vragen waar je heen gaat met vakantie. Als ik dan antwoordde "Engeland" keken ze me een beetje vaag aan. Jullie gaan toch altijd naar Italië? En dat klopt inderdaad: van de laatste 11 jaar maar liefst 10 keer (vorig jaar Spanje). Waarom dan nu voor Engeland gekozen? Tja, één van de redenen om naar Italië te gaan was altijd het mooie weer. Maar het was vaak zo'n mooi weer (vorig jaar in Spanje ook), dat we nauwelijks meer iets deden. En dat vonden we toch ook weer jammer (over echte problemen gesproken ...).

En waarom dan Engeland? Aardige mensen, prachtige omgeving om te wandelen, leuke dorpjes, lekkere gebakjes én Ellen wilde er graag heen. Maar ja, hoe zit het dan met het weer? Engeland staat immers niet bekend om het mooie weer. En toen we vorige week op weeronline keken, kreeg het weer achtereenvolgens een 2-3-3-4-2. Ofwel, dat beloofde niet veel goeds. Vooral ook omdat we de eerste dagen op Isle of Wight zitten: een soort Waddeneiland met veel strand. Misschien toch beter naar Italië kunnen gaan?

Maar de weervoorspellers bij weeronline zijn blijkbaar niet veel beter dan die bij het journaal. Gisteren zijn we aangekomen op het eiland en hebben we 's avonds om 9 uur nog heerlijk buiten kunnen eten aan de zee. Vandaag was het 30 graden en de komende dagen blijft het dit warme weer (volgens weeronline dan hè). Kortom, Italiaanse temperaturen in Engeland. En dus doen we overdag niet zo veel. Precies zoals de bedoeling was ...

Morgen maar weer naar het strand. Beetje vreemde omgeving voor de eerste dag van nationale rouw in Nederland sinds 1962. Dat nieuws blijft je hier ook bezighouden.

• 23 Juli 2014 - 08:58

André:

Veel plezier!
    We gaan het blog weer volgen.

• 23 Juli 2014 - 09:43

Opa Gerrit:

Hoi Engeland ,

Mooi weer daar had je echt voor na Engeland hoeven te gaan , bij ons hier in Cuijk is ook prachtig weer.

Gisteren avond zomeravond voetbal gezien siol - ( 6 e klasser ) tegen top klasser JVC UITSLAG 10 - 0. Er was veel publiek allemaal volk aus Cuuk .

Gr . Oma & opa diz keer aus Cuuk

Nice holiday

Vandaag nationale rouwdag in the netherlands 23 juli 2014

• 23 Juli 2014 - 10:18

Lisanne:

Hooooi,
    Hoe is het daar
    Hebben. Jullie een goede douche???:)
    Nog veel plezier
    Lisanne