Dag 9: waterpark en WiFi - Reisverslag uit São João, Brazilië van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu Dag 9: waterpark en WiFi - Reisverslag uit São João, Brazilië van Gunther Hoffmann - WaarBenJij.nu

Dag 9: waterpark en WiFi

Blijf op de hoogte en volg Gunther

06 Mei 2014 | Brazilië, São João

Aqualand Algarve, Splide & Splash of Aquashow Family Park? Aan het begin van de vakantie was het al besproken: we moesten en zouden een keer naar een waterpark gaan. Maar aan de Algarve zijn er drie, dus welke dan? Uiteindelijk met behulp van internet en tripadvisor gekozen voor het best aangeschreven park. Al dan niet toevallig had dat park ook de meeste, hoogste en langste glijbanen. Ofwel: Aquashow Family Park!

We hadden er bewust voor gekozen om aan het einde van de vakantie te gaan. Dan zouden we immers niet meer zo snel verbranden als we in de rijen voor de verschillende attracties zouden moeten wachten (ja, waar je hier zoal rekening mee moet houden). Toen we bij het park aankwamen kregen we echter al het vermoeden dat dit wel mee zou vallen. En dan bedoel ik niet de zon, want die scheen weer volop (om 10 uur ’s ochtends al 26 graden). Nee, wat heel erg meeviel was het wachten voor de attracties. Op een willekeurige maandag begin mei, waarop men in Portugal geen vakantie heeft, bleken er voor de ingang hooguit enkele tientallen auto’s te staan. Ofwel, we waren bijna alleen in het waterpark en kwamen gedurende dag de dag iedere keer dezelfde mensen tegen. Je zou dan denken dat je bij de diverse attracties ook zou mogen blijven zitten, als er toch geen andere mensen in de rij stonden, maar dat bleek dan ook weer te mooi om waar te zijn. De Portugese medewerkers hadden blijkbaar opdracht om iedere keer, alle wagentjes van een attractie (gemiddeld 1, maximaal 2) leeg te halen en iedereen opnieuw in de rij te laten staan.

Zoals al geschreven, had het park vele mooie glijbanen. Plus een achtbaan door het water heen (met een Portugees die in deze attractie de hele dag in het water stond, het bleek onduidelijk wat hij hier nu precies aan het doen was). Ook een aantal attracties waar je op een rubberband naar beneden ging, de een nog harder dan de ander (ik vraag me nu nog af waarom ik daar vanaf ben gegaan) en een groot bad, waar om het half uur hoge golven in verschenen. Misschien de leukste attractie was nog wel een superglijbaan, waar je met zessen tegelijk naar beneden kon. Al snel werd het een wedstrijd wie het snelste beneden was. Dan is het natuurlijk ook belangrijk dat je allemaal tegelijk vertrekt. Gelukkig wilde de badmeester wel meedoen (verder had ook hij op zo’n dag niet al te veel te doen) en op z’n fluitje blazen voor het vertrek. Was eerst Daan iedere keer als eerste beneden, uiteindelijk bleek Ellen toch de beste techniek gevonden te hebben en zagen we haar pas beneden iedere keer weer terug.

Gedurende de dag kwamen we ook telkens dezelfde twee Portugezen tegen die iedere keer een ander beest bij zich hadden waar je mee op de foto mocht: een sneeuwuil, een varaan (of iets wat erop leek), schildpad en twee slangen (waar Luuk en ik heel blij van werden, maar niet heus). Midden op de dag was er ook nog een show met alle dieren in een speciaal aangelegde arena. Samen met drie Engelsen bleken we de enige toeschouwers van deze “spectaculaire” show. Het leverde in ieder geval mooie foto’s op, die je aan het einde van de dag kon kopen. Toen we aan het einde weggingen en de prijs hiervoor te hoog vonden, kregen we een aanbieding om alle 12 foto’s toch maar te kopen voor 1/3 van de prijs. Zij konden er ten slotte ook niet zoveel mee.

Het park sloot al om 17.00 uur, dus we waren redelijk op tijd thuis. Nadat we thuis gegeten hadden, was er dus nog wel tijd om nog even naar het centrum van Lagos te gaan. De kinderen wilde echter alleen maar mee, als we ergens heen zouden gaan waar WiFi was (waar hebben we dat meer gehoord?). We hebben bij het huisje onze eigen WiFi, maar deze werkt alleen niet zo goed als anders, vooral niet als je er met minimaal 4 op zit. Als we dan toch in Lagos zijn, konden er meteen ook nog wat dingen gekocht worden, benieuwd of we morgen bij de douane niet over het maximale gewicht heen zullen gaan. Hoe dan ook, er zit weer een vakantiedag op en dat was weer een hele mooie. Nog 1 dag te gaan!

• 06 Mei 2014 - 21:02

Gerrit Hoffmann:

Hoi Portugal ,

Helaas het is allemaal weer bijna voorbij maar ja zo gaat dat nu eenmaal .

Jullie kunnen terug kijken op een geweldige vakantie die verlopig in het geheugen zal blijven .

Tot kijk in Oosterhout. Voorspoedige vlucht .

Oma en opa

• 06 Mei 2014 - 21:04

Famke En Tom Hoffmann:

Waarom de wifi, willen ze het songfestival volgen?

• 06 Mei 2014 - 23:04

Famke En Tom Hoffmann:

maak ze maar gek die portugezen, wij zijn door en zullie niet, voorbode voor het WK!